Onsdag 17. april markerer 100 dager til OL-ilden tennes i Paris. Warner Bros. Discovery er klare for å sende 3800 timer med sport i verdensklasse mellom 26. juli og 11. august.



Det er en massiv rigg som skal til for å sikre seeropplevelser i toppklasse når OL er tilbake på europeisk jord i slutten av juli. Hos Warner Bros. Discovery er det den nye strømmetjenesten Max, som lanseres 21. mai, samt TVNorge og Eurosport som skal sørge for at seerne får med seg hvert minutt fra de olympiske leker i Paris 2024.  


– Endelig er det olympiske leker i vår egen tidssone og sommerlekene i Paris har alle forutsetninger for å bli noe helt spesielt. Vi ser frem til å gi det norske tv-publikummet de største øyeblikkene direkte via OL-studioet på TVNorge og Max, som er åpent fra tidlig morgen til sen kveld. På Max kan seerne også selv velge nøyaktig hvilke idretter og grener de ønsker å følge, og skreddersy sin egen OL-opplevelse. Eurosport-kanalene er også tilgjengelige som et supplement, sier nordisk sportsdirektør i Warner Bros. Discovery og fungerende sportsdirektør for Norge, Antti Haajanen.  


Under vinter-OL i Beijing 2022, ble det strømmet mer enn én milliard minutter med sport på Discovery+ og Eurosport-appen, og antall digitale abonnenter økte med 50 prosent fra lekene i Pyeongchang. I Tokyo ett år tidligere fulgte mer enn 372 millioner mennesker i Europa med på sommerlekene gjennom Warner Bros. Discoverys kanaler og plattformer. 


Tett på utøverne 

100 dager til OL markeres på Discovery+ med lanseringen av en rekke eksklusive programmer i månedene som kommer. I dokumentarserien Chasing Glory får seerne et unikt innblikk i hvordan noen av våre beste idrettsutøvere forbereder seg til verdens største sportsarrangement. Blant annet får man eksklusiv tilgang på Peter Sagan og Dina Asher-Smith – og ikke minst Karsten Warholm. Den norske OL-vinneren og verdensrekordholderen tar seerne med på forberedelsene sine, og hva som kreves for å prestere når han står i startblokken på 400 meter hekk 9. august.  


I tillegg vil The Power of the Olympics sendes ukentlig på Discovery+. Her publiseres intervjuer og analyser av de største gullfavorittene i Paris, og det vil bli innslag av både norske og internasjonale utøvere. Dokumentarene The Olympians og Paris: La Vie Sportive vil også være tilgjengelig for norske seere på Discovery+.  


I dag blir også et nytt, dedikert Paris 2024-nettsted tilgjengelig på Eurosport.no. Her får leserne tilgang på den mest komplette OL-oversikten, med sendeplaner, intervjuer, analyser og videoinnhold.  


Tusenvis av timer med direktesendt sport 

Det er imidlertid ikke bare de 19 konkurransedagene i Paris som sendes direkte på Warner Bros. Discoverys plattformer denne sommeren. Totalt skal strømmetjenesten Max vise 5000 timer med direktesendt sport i sommer. Dette inkluderer blant annet French Open (Roland-Garros), US Open, Giro d’Italia, Tour de France og La Vuelta a España.  


– I år vil vi ha enda flere timer med direktesendt action fra et bredt utvalg av arrangementer, mer originalinnhold, og døgnkontinuerlige nyhetsoppdateringer. Vi vil være til stede på verdens største idrettsarenaer, som inkluderer Roland-Garros og US Open hvor vi vil dekke hvert poeng fra hver bane, på veien for hver eneste etappe av Tour de France, og ved alle de 38 konkurransearenaene i Paris og Frankrike for å dekke hvert eneste øyeblikk av sommer-OL, sier Scott Young, Group SVP Content, Production and Business Operations hos Warner Bros. Discovery Sports Europe. 




PUBLISERT 17.04.24






SEEROPPLEVELSER I TOPPKLASSE:  Den nye strømmetjenesten Max, som lanseres 21. mai, samt TVNorge og Eurosport, skal sørge for at seerne får med seg hvert minutt fra de olympiske leker i Paris 2024. 


Sommer-OL i Paris på Max,

TVNorge og Eurosport