Bauer Media har sikret seg rettighetene til NRJ fra det franske mediekonsernet NRJ Group. Avtalen innebærer at Bauer Media nå vil kunne tilby NRJ som en del av sin radioportefølje i Norge.
NRJs radiostasjoner, som tilbyr hitmusikk og underholdning rettet mot et ungt og musikkinteressert publikum, har etablert seg som en populær merkevare innen radio internasjonalt.
– Flere års godt samarbeid med Bauer Media i Sverige og Finland gir oss nå et helhetlig partnerskap med den største kommersielle radioaktøren i Norden, sier Richard Mazeret, sjef i NRJ Group, i en pressemelding.
– Vi gleder oss til å utvikle og videreføre NRJ i Norge og tilby lytterne et enda sterkere utvalg av musikk og underholdning, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media, Kristoffer Vangen.
Med denne avtalen ønsker Bauer Media å posisjonere seg enda sterkere i kampen om de unge voksne lytterne, en målgruppe som er svært ettertraktet blant annonsører. Bauer Media vil videreføre NRJs profil og musikkformat.
PUBLISERT 18.11.24
Bauer Media overtar NRJ-rettighetene
MER RADIO: – NRJ vil styrke Bauer Medias fotfeste hos de unge voksne, sier ansvarlig redaktør Kristoffer Vangen.
FOTO: BAUER MEDIA